Silnik, który zawiódł tysiące – przypadek 2.0 TFSI EA888 i jego problemy z poborem oleju

14 maj 2025
14 maj 2025
14 maj 2025
Autor: Mokar

Spis treści

    Tytuł artykułu:

    „Silnik, który zawiódł tysiące – przypadek 2.0 TFSI EA888 i jego problemy z poborem oleju”

    Wstęp:
    Silniki 2.0 TFSI (generacja EA888, szczególnie w wersjach z lat 2008–2012) zdobyły popularność w autach grupy VAG – od Audi A4, przez VW Passata, aż po Skodę Superb. Jednak ich właściciele, a także mechanicy, szybko poznali ciemną stronę tej jednostki.
    Problem? Nadmierny pobór oleju, sięgający nawet 1 litra na 1000 km.

    Treść główna (fragmenty):
    – Główne przyczyny nadmiernego spalania oleju: zużycie pierścieni tłokowych, nieszczelna odma, słaba konstrukcja tłoków.
    – Objawy i skutki: niepokojące kontrolki, dymienie, spadek osiągów, przyspieszona degradacja katalizatora i sondy lambda.
    – Naprawy i modyfikacje: co działa, a co jest tylko doraźnym rozwiązaniem?
    – Opinie mechaników: czy warto w ogóle brać się za regenerację, czy lepiej wymienić cały słupek?

    Zakończenie z pytaniem do czytelników:
    Czy mieliście do czynienia z silnikiem 2.0 TFSI z grupy VAG? Jakie są Wasze doświadczenia z naprawami? Co polecacie klientom – regenerację czy swap?